مهم ترین نمایشگاه های مواد غذایی روسیه

2023/10/08
0 دیدگاه
بهترین نمایشگاه های مواد غذایی روسیه

مهم ترین نمایشگاه های مواد غذایی روسیه؛  احتمالا چیزی لذت‌بخش‌تر از خوردن مواد غذایی خوشمزه وجود ندارد! حالا فرض کنید این مواد غذایی با اشکال مختلف در نمایشگاهی به معرض نمایش گذاشته شود. این نوع نمایشگاه‌ها بهترین فرصت برای معرفی محصولات مرتبط با صنایع غذایی هستند.

در کشور روسیه نمایشگاه های غذایی مختلفی برگزار می‌شوند. با این حال تعداد کمی از آنها بین‌المللی بوده و با استقبال زیادی روبرو می‌شوند. در این مطلب قصد داریم به معرفی 5 مورد از مهم‌ترین نمایشگاه های مواد غذایی روسیه  بپردازیم.

دسترسی سریع
مهم ترین نمایشگاه های مواد غذایی روسیه

معرفی مهم ترین نمایشگاه های مواد غذایی روسیه

برخی نمایشگاه‌ها بسیار جذاب‌تر از بقیه هستند؛ مخصوصا وقتی پای خورد و خوراک در میان باشد! در شهرهای مختلف روسیه، نمایشگاه‌هایی برگزار می‌شوند که هدف اصلی آنها ارائه انواع مواد غذایی و محصولات کشاورزی است. طبیعتا وقتی وارد این نوع نمایشگاه‌ها شوید با انواع مواد غذایی رنگارنگ و جذاب مواجه خواهید شد.

نمایشگاه‌های زیادی در سرتاسر روسیه برگزار می‌شوند، اما تعداد معدودی از آنها ارزش بازدید دارند. در ادامه 5 مورد از معروف‌ترین و مهم‌ترین نمایشگاه های غذای روسیه را معرفی خواهیم کرد.

1. نمایشگاه مواد غذایی World Food روسیه

ورلد فود که در پایتخت روسیه، یعنی مسکو برگزار می‌شود، یک نمایشگاه بین‌المللی برای ارائه انواع غذا و نوشیدنی است. این نمایشگاه معروف از سال 1992 شروع به کار کرد. نمایشگاه غذای ورلد فود روسیه، جایگاه مهمی در نمایشگاه‌های مرتبط با این صنعت دارد.

محل برگزاری این نمایشگاه در Crocus Expo مسکو است. این مرکز مدرن و جذاب، سالانه کارشناسان زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. هماهنگی و سازماندهی برگزاری این نمایشگاه بین‌المللی، برعهده ITE Expo است.

در مورد موضوعات این نمایشگاه بین‌المللی، باید گفت که طیف گسترده‌ای از محصولات غذایی را شامل می‌شود. شما با شرکت در این نمایشگاه، انواع غذا، مشروبات الکلی، نوشابه، روغن و چربی، انواع سس، مواد غذایی منجمد، شیرینی‌ها، کنسروها و … را خواهید دید.

ویژگی مهم نمایشگاه World Food مسکو، تشکیل کنفرانس‌ها، انجمن‌ها و میزگردهای کارشناسی است که در سایر نمایشگاه های غذای روسیه کمتر دیده می‌شود. در این کنفرانس‌ها کارشناسان مختلف، نظرات و پیشنهادات خود را با یکدیگر در میان می‌گذارند.

از دیگر ویژگی‌های جذاب این نمایشگاه، می‌توان به برگزاری مسابقه یا ماراتن آشپزی اشاره کرد. در این مسابقه سرآشپزهای معروف و مبتدی با یکدیگر رقابت می‌کنند و چالش برگزار می‌کنند.

در این نمایشگاه اغلب عمده‌فروشان و خرده‌فروشان روسیه حضور دارند. دسترسی به این نمایشگاه از طریق وسیله‌های حمل‌ونقل شخصی و عمومی بسیار ساده است. هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه بین‌المللی، معرفی مواد غذایی و فرهنگ روسیه به جهان است.

سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی World Food روسیه در ماه سپتامبر 2024 در شهر مسکوی روسیه برگزار خواهد شد.

2. نمایشگاه مواد غذایی ProdExpo روسیه

یکی دیگر از بهترین و مهم‌ترین نمایشگاه های غذای روسیه است که به صورت سالانه در مسکو برگزار می‌شود. این نمایشگاه به صورت حرفه‌ای و تخصصی به محصولات غذایی و انواع نوشیدنی‌ها می‌پردازد.

در فهرست غرفه‌داران این نمایشگاه اسامی و عناوین مطرحی از خرده‌فروشان و عمده‌فروشان روسیه به چشم می‌خورد. استقبال از نمایشگاه ProdExpo سالانه در حال افزایش است. از مهم‌ترین محصولاتی که در این نمایشگاه عرضه می‌شوند، می‌توان به انواع نان، گوشت، شیرینی، چای، قهوه، آجیل، روغن، مواد غذایی دریایی، ماکارونی، مرغ، لبنیات و … اشاره کرد.

نمایشگاه بین‌المللی ProdExpo را می‌توان یک فرصت استثنایی برای ورود به صنایع غذایی روسیه دانست. در این نمایشگاه چیزی در حدود 55 هزار متخصص تجارت صنایع غذایی به صورت سالانه شرکت می‌کنند. این نمایشگاه پذیرای 23 هزار غرفه‌دار از انواع صنایع غذایی مختلف است که شما را هیجان‌زده خواهند کرد!

این نمایشگاه از سال 1994 فعالیت خود را آغاز کرده و یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های تخصصی صنعت غذا محسوب می‌شود. سالانه نزدیک به 1800 شرکت‌کننده از 61 کشور جهان در نمایشگاه ProdExpo شرکت می‌کنند. در این نمایشگاه حدود 27 سالن مجزا وجود دارد که تولیدکنندگان و پیمانکاران مختلفی در آن اقدام به عرضه محصولات خود می‌کنند.

3. نمایشگاه مواد غذایی PeterFood روسیه

نمایشگاه غذای پترفود روسیه

یکی از بهترین و مهم‌ترین نمایشگاه های غذای روسیه است که در شهر سنت پترزبورگ برگزار می‌شود. در این نمایشگاه خریداران زنجیره‌ای نمایشگاه با خرده‌فروشان تماس برقرار می‌شود. در واقع فروش این خرده‌فروشان تضمین خواهد شد! نمایشگاه PeterFood روسیه حدود 80 خریدار تضمینی از 40 زنجیره خرده‌فروشی دارد که محصولات را امتحان کرده و برای خرید مذاکره می‌کنند.

این زنجیره‌های خرده‌فروشی را می‌توان مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین تأمین‌کنندگان بازار مواد غذایی در شهر سنت پترزبورگ دانست. خرده‌فروشان این نمایشگاه، چیزی در حدود 80 درصد از فروش موادغذایی منطقه سنت پترزبورگ را فراهم می‌کنند.

نمایشگاه غذای PeterFood روسیه در سال 2014، رکورددار تعداد مذاکرات در Network Wholesale Center شد. در طول برگزاری نمایشگاه، 40 شبکه صنعت غذایی که در این منطقه پیشگام هستند، نزدیک به 2 هزار مذاکره برای خرید انجام می‌دهند. این آمار در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. شرکت در این نمایشگاه یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌های موفقیت در صنایع غذایی روسیه و سایر کشورهای منطقه به حساب می‌آید.

4. نمایشگاه مواد غذایی YugAgro روسیه

نمایشگاه های غذای روسیه

YugAgro را می‌توان بزرگ‌ترین نمایشگاه عرضه مواد غذایی و کشاورزی در روسیه دانست. این نمایشگاه معمولا بعد از فصل برداشت محصولات کشاورزی برگزار می‌شود. در نمایشگاه YugAgro بهترین و معروف‌ترین برندهای کشاورزی روسیه شرکت و محصولات خود را به معرض نمایش درمی‌آورند. حدود 724 شرکت‌کننده از 35 کشور جهان در سال 2019 در این نمایشگاه شرکت کردند.

نکته جالب در خصوص این نمایشگاه، عرضه تکنولوژی‌ها و تجهیزات کشاورزی در کنار صنایع غذایی است. نمایشگاه YugAgro بزرگ‌ترین متخصصان این حوزه را از سراسر جهان جمع می‌کند. در سال 2019 این نمایشگاه نزدیک به 20 هزار بازدیدکننده داشته است. تمام این آمارها نشان از اهمیت بالای این نمایشگاه در صنعت کشاورزی و محصولات غذایی روسیه دارد.

آلمان یکی از کشورهایی است که نقش پررنگی در این نمایشگاه ایفا می‌کند. حدود 30 غرفه از این نمایشگاه به محصولات کشور آلمان اختصاص دارد که با نام تجاری این کشور عرضه می‌شوند. به طور کلی منطقه کراسنودار، نقش مهمی در رونق صنعت غذایی روسیه دارد. زمین‌های کراسنودار برای کشت انواع محصولات کشاورزی بسیار مناسب هستند. خاک حاصلخیز این منطقه، برای کشت جو، برنج، گندم، سویا، آفتابگردان و … مناسب است.

5. نمایشگاه مواد غذایی InterFood روسیه

نمایشگاه غذای اینترفود روسیه

یکی دیگر از مهم‌ترین نمایشگاه های غذای روسیه، اینترفود است که در آن انواع نوشیدنی‌ها، مواد غذایی و فناوری‌های بسته‌بندی به نمایش گذاشته می‌شوند. اینترفود هر ساله در Expograd Yug برگزار می‌شود. در این مرکز انواع نمایشگاه‌ها برگزار می‌شوند. مجری این نمایشگاه‌ها شرکت MVK است که نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های مختلفی از صنایع برگزار می‌کند.

برگزاری نمایشگاه اینترفود در کراسنودار، بستر بسیار مناسبی برای صنایع غذایی روسیه محسوب می‌شود. این نمایشگاه به رشد و توسعه صنعت نوشیدنی و تولید مواد غذایی کمک زیادی می‌کند تا محصولات خلاقانه و کاربردی خود را عرضه کنند.

در این نمایشگاه، طیف گسترده‌ای از غرفه‌داران، اقدام به عرضه مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، فناوری بسته‌بندی، تجهیزات مختلف و … می‌کنند. همه این عوامل در کنار هم، باعث شده‌اند تا اینترفود به یکی از مهم‌ترین رویدادها و نمایشگاه های غذای روسیه تبدیل شود. اغلب برندهایی که قصد توسعه فعالیت‌های خود را دارند، برای معرفی خود در این نمایشگاه شرکت می‌کنند. نمایشگاه اینترفود معمولا در ماه آوریل در شهر کراسنودار برگزار می‌شود.

جمع‌بندی

شرکت در نمایشگاه های مواد غذایی روسیه، فرصت مناسبی برای معرفی برندهای صنایع غذایی است. این نمایشگاه‌های بین‌المللی با استقبال گسترده‌ای از کشورهای همسایه و جهان مواجه شده‌اند.

نمایشگاه‌های زیادی با همین عنوان در روسیه برگزار می‌شوند، اما بسیاری از آنها با استقبال زیادی مواجه نمی‌شوند. در این مطلب سعی کردیم 5 نمایشگاه غذای برتر روسیه را معرفی کنیم.

این نمایشگاه‌ها آمار بازدیدکننده و مذاکرات بسیار بالایی دارند. در هر کدام از این نمایشگاه‌ها، محصولات متنوع غذایی، نوشیدنی، شیرینی‌ها، لبنیات و … ارائه می‌شوند.

اگر قصد شرکت در نمایشگاه های مواد غذایی روسیه را دارید یا به دنبال اطلاع از چگونگی رزرو غرفه در این نمایشگاه هستید، کارشناسان ما در اکسپوگراد آماده پاسخگویی به سوالات شما و ارائه خدمات در این زمینه هستند. جالب است بدانید تورهای بازدید از این نمایشگاه‌ها نیز برگزار می‌شوند که برای اطلاع از شرایط شرکت در این تورها آماده پاسخگویی به شما هستیم.

ارسال دیدگاه