نکاتی که قبل از شرکت در نمایشگاه های روسیه باید بدانید

2023/09/29
0 دیدگاه
12 نکته ضروری برای شرکت در نمایشگاه های روسیه

برگزاری نمایشگاه‌ برای معرفی انواع کسب و کارها در کشورهای مختلف، معمولا به صورت سالانه یا ماهانه انجام می‌شود. هدف از برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها، معرفی کسب و کارهای مختلف است.

کشور روسیه هم به صورت سالانه یا هر چند وقت یکبار، اقدام به برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌کند. برای شرکت در نمایشگاه های روسیه، باید نکاتی را مدنظر داشته باشید. این نکات کدامند؟ در این مطلب قصد داریم شما را برای راه‌اندازی غرفه در نمایشگاه‌های روسیه به صورت تخصصی راهنمایی کنیم.

دسترسی سریع
غرفه‌سازی و شرکت در نمایشگاه های روسیه

غرفه‌سازی و شرکت در نمایشگاه های روسیه؛ چرا و به چه دلیل؟

12 نکته ضروری برای شرکت در نمایشگاه های روسیه
برپایی غرفه و شرکت در نمایشگاه های روسیه

برپایی غرفه در نمایشگاه‌های خارجی، به‌خصوص در کشور روسیه، راهکار بسیار مناسبی برای بهبود روابط تجاری و فرهنگی بین دو کشور و معرفی محصولات و خدمات مختلف است.

این نمایشگاه‌ها فرصت خوبی برای کسب و کارهای مختلف فراهم می‌کنند تا برند خود را معرفی کنند. به هر حال غرفه‌سازی در نمایشگاه های روسیه دستاوردهای زیادی برای کسب و کارها دارد که برخی از آنها را بررسی می‌کنیم.

1. توسعه و رشد کسب و کار

به طور کلی ساخت و طراحی غرفه در نمایشگاه‌های خارجی، فرصت بسیار مناسبی برای معرفی برند و توسعه آن محسوب می‌شود. معرفی برند و محصولات در روسیه، علاوه‌بر توسعه برند باعث افزایش فروش نیز خواهد شد. این موضوع به‌خصوص برای برندهایی که به تازگی قصد ورود به بازار را دارند از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

2. رشد فروش

معرفی برند و شرکت در نمایشگاه های روسیه، باعث بهبود وضعیت فروش محصولات یا خدمات خواهد شد. دلیل این امر دسترسی ساده‌تر مشتریان و مخاطبان به محصولات و خدمات برند است.

همچنین امکان آزمایش محصولات یا خدمات برای مشتریان وجود دارد. به همین دلیل اغلب برندها به دنبال غرفه‌سازی در سایر کشورها، علی‌الخصوص روسیه هستند.

3. تبلیغات و بازاریابی موثر

در نمایشگاه‌های خارجی امکان ملاقات حضوری بین فروشنده و خریدار فراهم می‌شود. به این ترتیب امکان مشاهده مستقیم و آزمایش محصولات و خدمات توسط خریدار وجود دارد. شرکت در نمایشگاه های روسیه فرصت مناسبی برای معرفی و بازاریابی برند در این کشور است.

4. قرار گرفتن در معرض بازارهای بین‌المللی

همانطور که می‌دانید، بازارهای بین‌المللی فرصت رشد و توسعه زیادی برای هر کسب و کار فراهم می‌کنند. در حالت عادی باید تلاش زیادی کنید تا به بازارهای بین‌المللی دسترسی داشته باشید.

شرکت در نمایشگاه های روسیه، این امکان را فراهم می‌کند که به سادگی این مسیر را طی کرده و در معرض این نوع بازارها قرار بگیرید. به این ترتیب می‌توانید تجارت خود را گسترش دهید و معاملات پرسودی داشته باشید. این فرصت به سادگی در اختیار هر کسب و کاری قرار نمی‌گیرد؛ بنابراین نهایت استفاده را ببرید.

مزایای شرکت در نمایشگاه های روسیه
مزایای شرکت در نمایشگاه های روسیه
12 نکته مهم طراحی غرفه، در نمایشگاه های روسیه

12 نکته مهم طراحی غرفه که قبل از شرکت در نمایشگاه های روسیه باید بدانید

طراحی و ساخت غرفه در نمایشگاه‌های خارجی، اولین قدم برای معرفی برند و کسب و کار است. در واقع باید محلی مناسب وجود داشته باشد که در آن محصولات و خدمات به مشتریان معرفی شوند.

طراحی متناسب با فرهنگ ایرانی و نوع برند، باعث برتری نسبت به رقبا می‌شود. اگر قصد راه‌اندازی غرفه در نمایشگاه‌های روسیه را دارید، بهتر است نکاتی که در ادامه مطرح می‌شوند را مدنظر داشته باشید.

1. متناسب با اهداف خود حرکت کنید

تعیین اهداف در هر زمینه‌ای ضروری است. هدف به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات شما جهت می‌دهد. شما باید مشخص کنید که چه برنامه‌ها و اقداماتی برای رسیدن به اهدافتان دارید.

تمامی این موارد به قبل از تعیین بودجه، تعیین موقعیت مکانی غرفه، تعیین مواد موردنیاز برای برپایی غرفه و … مربوط می‌شوند. اهداف غرفه‌سازی در نمایشگاه‌های روسیه، باید واقع‌گرایانه و در راستای جذب حداکثری مشتریان هدف باشد. شما باید تمام تلاش خود را برای جذب جامعه هدف خود انجام دهید.

2. نظم و انضباط را رعایت کنید

غرفه در نمایشگاه به هیچ وجه نباید به‌هم‌ریخته و آشفته باشد. این موضوع می‌تواند تأثیر منفی روی عملکرد شما و در نهایت جذب مخاطب داشته باشد. مهم‌ترین موضوع در طراحی و غرفه‌سازی نمایشگاه‌های خارجی، رعایت نظم در فضایی کاملا آراسته است. تجهیزات موجود در غرفه، باید به بهترین شکل و به صورت مرتب چیده شوند.

3. طراحی باز را در نظر داشته باشید

یکی از انواع طراحی‌های غرفه برای شرکت در نمایشگاه های روسیه به صورت باز است. به این معنی که به جای یک ورودی و خروجی مشترک، چندین ورودی و خروجی برای غرفه خود طراحی کنید.

این کار مزایای بسیار زیادی برای شما خواهد داشت. یکی از این مزایا، فراهم کردن امکان بررسی و مشاهده راحت غرفه و محصولات توسط مخاطبان است. طراحی باز باعث می‌شود که عبور و مرور برای کارکنان غرفه و مشتریان ساده‌تر شود و از ترافیک و ازدحام جمعیت جلوگیری می‌کند. طراحی باز فعالیت شما را در غرفه بهبود می‌دهد.

نکات مهم طراحی و شرکت در نمایشگاه های روسیه

4. از متخصصین محلی کمک بگیرید

به هر حال برپایی نمایشگاه در یک کشور دیگر، نیاز به راهنمایی‌ و کمک دارد. طبیعی است که شما با فرهنگ کشور میزبان آشنایی کامل نداشته باشید. همچنین نحوه خرید تجهیزات مناسب را هم ندانید.

به همین دلیل بهتر است از متخصصین محلی روس برای برپایی غرفه و شرکت در نمایشگاه های روسیه کمک بگیرید. این افراد می‌توانند در مسائلی، مثل حمل و نقل، خرید تجهیزات، نوع تبلیغات، استخدام نیرو برای ساخت غرفه و … به شما کمک کنند. همچنین متخصصان محلی روسیه در زمینه جذب مشتری و شناسایی رقبا هم اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار خواهند داد.

5. مسائل فرهنگی روسیه را در نظر بگیرید

هر کشوری فرهنگ خاص خود را دارد. کشور روسیه هم دارای آداب و رسوم مختص خود است. به همین دلیل برای برپایی نمایشگاه در روسیه، باید نکات فرهنگی آن را هم در نظر داشته باشید. اولین نکته در مسائل فرهنگی، توجه به زبان روسی است.

تبلیغات و شعارهای مربوط به برند شما، باید متناسب با زبان و فرهنگ روسی باشند. بهتر است اصطلاحات و ضرب‌المثل‌های روسی را یاد بگیرید و از آنها در راستای تبلیغ و معرفی برند خود استفاده کنید. همچنین در نظر گرفتن یک مترجم در غرفه یکی از فعالیت‌های ضروری است. مترجم می‌تواند به راحتی با مخاطبان روسی نمایشگاه ارتباط برقرار کند و محصول یا خدمات کسب و کار شما را معرفی کند. اگر مسائل فرهنگی کشور میزبان را نادیده بگیرید، تقریبا تمام زحمات شما به هدر خواهند رفت.

6. نحوه برخورد مناسبی داشته باشید

یکی از نکاتی که بعد از طراحی غرفه و شرکت در نمایشگاه های روسیه باید در نظر داشته باشید، شیوه برخورد کارکنان با مشتریان است. هرچقدر این برخورد صمیمانه، دوستانه و گرم باشد، طبیعتا احتمال شکل‌گیری معاملات نیز بیشتر خواهد شد. در ابتدا کارکنان غرفه باید تسلط کافی روی خدمات و محصولات غرفه و نحوه استفاده از آنها را داشته باشند. به این ترتیب می‌توانند خیلی راحت آنها را به مشتریان هم معرفی کنند. کارکنان غرفه باید آگاهی و صبوری کافی در راهنمایی مشتریان داشته باشند.

7. از هزینه کردن نترسید!

طبیعتا شرکت در نمایشگاه های روسیه نسبت به نمایشگاه‌های داخلی هزینه بیشتری خواهد داشت. برای غرفه‌سازی در نمایشگاه‌های روسیه، باید علاوه‌بر هزینه‌های کلی مثل رزرو مکان، فعالیت‌های تبلیغاتی و …، هزینه‌های مربوط به مترجم، حمل‌ونقل، سفر، محل اقامت و … را هم در نظر داشته باشید. اگر بخواهید از هزینه کردن، البته به صورت معقول بترسید، بهتر است سراغ غرفه‌سازی هم نروید! برای نتیجه‌گیری بهتر، باید بودجه مناسبی در نظر بگیرید.

شرکت در نمایشگاه های روسیه

8. هرچه زودتر اقدامات لازم را انجام دهید

شرکت در نمایشگاه های خارجی، بخصوص روسیه، مستلزم اقدامات سریع و به موقع است. برای نتیجه‌گیری بهتر در نمایشگاه‌های روسیه، باید حداقل از چندماه قبل اقدامات و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. بسیاری از مجوزها و هماهنگی‌های لازم را باید از قبل انجام دهید. به هیچ وجه نباید آنها را برای دقیقه 90 نگه دارید! چرا که ممکن است تمام برنامه‌ریزی‌های شما به هم بریزد. همچنین بهتر است از قبل با قوانین و شرایط غرفه‌سازی و شرکت در نمایشگاه های روسیه آشنایی داشته باشید.

9. پذیرایی را فراموش نکنید

موضوع پذیرایی ارتباط زیادی به اصول غرفه‌سازی ندارد، اما تأثیر زیادی روی بازدیدکنندگان خواهد گذاشت. پذیرایی مناسب باعث درگیرشدن مخاطب با غرفه و محصولات شما می‌شود. همین مسئله باعث می‌شود که آنها ذهنیت مثبتی نسبت به برند کسب و کار شما داشته باشند. شیوه پذیرایی و موادی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرند هم بهتر است متناسب با فرهنگ کشور میزبان باشد. البته می‌توانید پذیرایی به سبک ایرانی هم انجام داده و فرهنگ ایرانی را تبلیغ کنید.

10. غرفه‌آرایی ویژه‌ای داشته باشید

برخی غرفه‌ها از هیچ طرح و پوستر خاصی استفاده نمی‌کنند. بازدیدکنندگان وقتی از کنار این نوع غرفه‌ها عبور می‌کنند، اساسا نمی‌دانند که با چه نوع فعالیتی مواجه هستند. به همین دلیل بهتر است از المان‌هایی مثل پوستر، نورپردازی و … برای نشان دادن موضوع فعالیت خود در غرفه استفاده کنید. این کار در جذب مخاطب نقش بسیار مهمی دارد. شما باید از تمام مساحتی که در نمایشگاه در اختیار دارید به نحو احسن استفاده کنید.

11. نورپردازی جذاب انجام دهید

نورپردازی نقش مهمی در ایجاد ظاهر مناسب برای غرفه دارد. روشنایی مناسب می‌تواند فضای کوچک را بزرگ‌تر نشان دهد. حتی با استفاده از نورپردازی می‌توان برخی نواقص و عیوب غرفه را پوشش داد. اگر نورپردازی به شکل جذابی طراحی شود، باعث جذب بازدیدکنندگان به غرفه خواهد شد. از طرف دیگر وقتی نورپردازی در غرفه ضعیف باشد، مخاطبان به سرعت غرفه را ترک خواهند کرد.

12. از رنگ‌های مناسب استفاده کنید

یکی دیگر از نکات مهم برای شرکت در نمایشگاه های روسیه، استفاده از رنگ‌های مناسب برای غرفه است. استفاده از رنگ‌های مکمل باعث می‌شود چشم مخاطب هم خسته نشود. بهتر است از دو یا سه رنگ مکمل برای غرفه خود استفاده کنید. رنگ‌های بی‌روح و خنثی، باعث دلزدگی بازدیدکنندگان می‌شوند. به یاد داشته باشید که ایجاد جذابیت بصری اهمیت ویژه‌ای در جذب مخاطب دارد. هرچقدر برای این موضوع هزینه بکنید هم به نفع شما خواهد بود.

هزینه های غرفه سازی

هزینه غرفه‌سازی و شرکت در نمایشگاه های روسیه

برپایی غرفه در نمایشگاه های روسیه هزینه‌های خاص خود را دارد. همانطور که اشاره کردیم، این هزینه‌ها نسبت به برپایی غرفه‌های داخلی بیشتر خواهند بود. به طور کلی عوامل زیادی در هزینه غرفه‌سازی تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال ابعاد و مساحت غرفه، نورپردازی، مواد به کار رفته، پذیرایی، استفاده از مترجم، رنگ‌آمیزی و … از عواملی هستند که باعث افزایش هزینه غرفه‌سازی می‌شوند. برخی شرکت‌های خدماتی هم وجود دارند که به عنوان طراح و مجری غرفه در نمایشگاه‌های مختلف فعالیت می‌کنند. برای برآورد و ارزیابی هزینه، می‌توانید با این نوع شرکت‌ها هم در ارتباط باشید.

کلام پایانی

شرکت در نمایشگاه های روسیه، فرصت مناسبی برای کسب و کارهای ایرانی است تا برند خود را معرفی کنند. با توجه به روابط مثبت بین ایران و روسیه، شرکت در این نوع نمایشگاه‌ها، باعث رشد و گسترش کسب و کارهای مختلف خواهد شد. برپایی غرفه در نمایشگاه‌های روسیه، مستلزم رعایت برخی نکات است.

در این مطلب 12 نکته مهم و ضروری در خصوص برپایی غرفه در این نوع نمایشگاه‌ها مطرح کردیم. با رعایت این نکات می‌توانید، کسب و کار خود را به بهترین شکل معرفی کنید. به یاد داشته باشید که برای دسترسی به بازارهای بین‌المللی، شرکت موفقیت‌آمیز در این نوع نمایشگاه‌ها اهمیت زیادی دارد. هزینه برپایی غرفه در نمایشگاه‌های روسیه هم به عوامل مختلفی، ازجمله ابعاد غرفه، نورپردازی، رنگ‌آمیزی و … بستگی دارد.

ارسال دیدگاه